Czy warto i po co jechać do Węgrowa?

W minioną sobotę, nasz niezastąpiony przewodnik Krzysztof Przygoda z grupką miłośników "mazowieckich wypraw" udowodnił, że warto wybrać się do Węgrowa.

Pogoda nam sprzyjała, dodatkowo zabraliśmy ze sobą dobrą energię. Po przybyciu do miasta,  na zadbanym skwerku przy fontannie wysłuchaliśmy historii miejsca, w którym przyszło nam spędzić kilka najbliższych godzin. Następnie odwiedziliśmy bazylikę mniejszą Wniebowzięcia N.M.P z pięknymi polichromiami i freskami Michała Anioła Palloniego ( ciekawostka: w bazylice  związek  małżeński zawarł były prezydent Polski - Lech Wałęsa), zwiedziliśmy Izbę Regionalną w Domu Gdańskim (założonym przez kupców), kościół klasztorny poreformacki pw. św. Antoniego  św. Piotra z Alkantary (tu dzięki znajomościom naszego przewodnika udało nam się zwiedzić także katakumby) i na koniec udaliśmy się na cmentarz protestancki, gdzie znajduje się drewniana kaplica luterańska, należąca do "Pętli siedleckiej" ( "Szlaki obiektów sakralnych w Warszawie i na Mazowszu" - opracowane  przez Lokalną Organizację Turystyczną "Skarbiec Mazowiecki").

Pokrzepieni ciepłym posiłkiem w miejscowej karczmie, późnym popołudniem wybraliśmy się w drogę powrotną, planując już następny wyjazd: 18 czerwca zamierzamy odwiedzić zamki "mazowieckiej Loary", czyli malowniczej Bzury porównywanej do francuskiej rzeki.

Zapraszamy.

Aktualności - zobacz wszystkie wiadomości...

Życzymy pełnych nadziei i radości Świąt Zmartwychwstania Pańskiego

Tradycyjnie w Wielką Sobotę, LOT Skarbiec Mazowiecki zachęca do podjęcia, indywidualnie lub w grupie, wyjątkowej i jedynej tego rodzaju wędrówki w ciągu roku.

Polecamy nawiedzanie Grobów Pańskich w kościołach położonych przy Trakcie Królewskim oraz w obrębie Starego i Nowego Miasta. Spacer najlepiej rozpocząć od  kościoła pw. św. Aleksandra na Placu Trzech Krzyży.

W trakcie wędrówki, przypomnijmy sobie historie związane nie tylko z tą Wielkanocną tradycją, ale także z samymi obiektami sakralnymi, kryjącymi wiele tajemnic.